Září 2012

Pondělí na dalších ostrovech

30. září 2012 v 22:49 | Lawiane |  Finsko 2012
V pondělí s datem 10. září ( Vše je třeba přesně datovat. Co bychom si počali bez datování?) jsme měli na programu návštěvu dalších helsinských ostrůvků. V Helsinkách je totiž tolik ostrůvků, zvaných saari, že si na každý den dovolené můžete naplánovat jeden.

Na finských dvorech

19. září 2012 v 10:49 | Lawiane |  Finsko 2012
Čas se s časem sešel a já dlím zase zpátky v zemi české, zemi milované, kolébce mé i v hrobě mém. Dost bylo citací, je třeba se vrátit zpátky v čase a zahrát si na vypravěče v krčmě. Takže si objednejte jeden ležák a pěkně poslouchejte. Případné dotazy prosím nechte na konec, jelikož skákat vypravěčům do řeči je neslušné.

Hojo hojo isopomo

13. září 2012 v 11:56 | Lawiane |  Finsko 2012
Hojo hojo isopomo,
Hojo hojo apukamu.
To byl nápis na výloze potravin. A pak taky Mhhhh.... Tresor! To byl nápis na sušenkách.

Ráj na zemi

9. září 2012 v 21:55 | Lawiane |  Finsko 2012
Ahojky,
dnešek byl opravdu krásný, prakticky celý jsme ho strávili na ostrově Pihlajasaari, kde to vypadá jako v ráji.

Po finských cestách

8. září 2012 v 21:26 | Lawiane |  Finsko 2012
Zdravíčko, už jsem zase ve skluzu. Včera jsem nepsala tak musm dneska napsat dva dny, dokud to mám v čerstvé paměti - jenže se mi nechce psát ani o jednom. :D Povinnosti jsou hold povinnosti.
Teď je dilema zda psát o včerejšku či o dnešku. Dobře, vezmem to na přeskáčku a začneme dneškem, protože si ze všeho nejdřív potřebuju postěžovat.

Tampere - Pirkkala

6. září 2012 v 22:31 | Lawiane |  Finsko 2012
Ach bože, já to tu tak miluju... To "tu" znamená ve Finsku. Je vážně super moct kombinovat slova tu a ve Finsku a myslet to vážně.
Před pár hodinami jsme dorazili do Tampere, kam nás na svých křídlech doneslo letadlo. Proběhly tak mé první letecké křtiny, jelikož to byla první cesta tímto strojem, kterou jsem kdy absolvovala. Je to pěkné to létání, ale autobusy jsou stejně lepší. I když vzlet a přistání je zajímavost sama. Bavilo mě to. Žel bohu v letadle bylo miminko, co polovinu cesty hystericky prokřičelo a muselo sedět zrovna za mnou.... Asi nikdy nebudu moct mít dítě, jelikož kdyby bylo po mém a šli v tom letadle otvírat okna, tak už je venku....
No nic, popojedeme. V Maďarsku odkud jsme letěli bylo horko, které posílila moje cestovní horečka, takže jsem se od rána pekla jako škvarek. Ani nevíte, jak je to úžasný pocit, když pak přilítáte do Finska, pod vámi všude lesy a jezera a letadlo pořád klesá, až už si myslíte, že přistání bude mezi stromy. Na poslední chvíli se ale objeví drobounké letiště Pirkkala schované mezi lesy.

Jak šli vědci do Rakouska...

4. září 2012 v 21:10 | Lawiane |  zažila jsem
...a nedošli, protože šli šejdrem. Bylo by uctivé vás pozdravit, takže ahojda. O víkendu jsem byla na seznamováku s tou jednou školou - přesněji řečeno geografie a kartografie na Karlovce. Původně se mi tam vůbec nechtělo, jelikož to celé vypadalo za á moc sportovně, za bé moc socializačně a za cé moc zimničně. Vzhledem k tomu, že se spalo ve stanech a byla zima a já za dva dny odjíždím do Suomi, vážně jsem neměla chuť tam nastydnout.