Srpen 2011

Fotky Stockholm

29. srpna 2011 v 0:49 | Lawiane |  Moje tvorba- fotky
Slíbené fotky, nejprve ze Stockholmu a tentokrát lepší výběr - kde nejsem já :D

Lahti, národní parky, Jyväskylä a nocleh na venkově

28. srpna 2011 v 18:26 | Lawiane |  Finsko 2011
Nejkrásnější den ve Finsku, v přírodě. :-)

Den v Helsinkách

25. srpna 2011 v 14:10 | Lawiane |  Finsko 2011
V Turku jsme zase naskákali do autobusu a vyjeli směr hlavní město Helsinki. První pohledy na Finsko byly takové rozpačité, hned u přístavu jsme sice zahlédli Turunlinnu čili hrad Turku, jenže ten ani moc nevypadá jako hrad a dále jsme jeli průmyslovější částí města. Bylo pod mrakem a šedivo. Když zmizelo město, přišla finská krajina, oproti tomu Švédsku nepůsobila zpočátku tak malebně, takže moje zápisky vypadaly takto:
"…působí to tu… finsky… na uškrcení… utopení… zastřelení… sebezastřelaní… Korpiklaani dobře hrajou, je to věru stylové. A podél dálnice je kamení - asi se tu špatně kopou hroby. Právě tu byl billboard na Mumínky. A spousta takových těch seníků, stodol či co to je, kam se Fini chodí střílet a věšet."
Po chvíli se mi ale krajina začala líbit, protože byla nečekaně plná kopečků! :-) Víte přece, že miluju kopečky a že mě na Finsku děsilo to, že je placaté. Ono ale není placaté, alespoň ne tam, kde jsme byli my, je to tu celé tak roztomile zvlněné, sice to nejsou nijak vysoké kopce, ale jsou a to je hlavní, a krajina rozhodně není nudná, ale pořád se mění. Parádička.

Jeden den ve Stockholmu a trajektem do Turku

25. srpna 2011 v 0:02 | Lawiane |  Finsko 2011
Příjezd do Stockholmu = smrtelná únava, nutnost se vzbudit.

Dlouhá cesta začíná aneb první den.

23. srpna 2011 v 16:01 | Lawiane |  Finsko 2011
Deníčkovitý zápis psaný aktuálně cestou.
Než jsme odešli z bytu, ozvalo se "jejda" a mojí madr se rozpůlily brejle. Otec je slepil lepenkou. O pár minut se ozvalo znovu "jejda" - madr vzala do ruky bágl s jídlem a báglu se urval zip. Otec to zadělal zavíracíma špendlíkama.
Jedeme. Už několik hodin, právě jsme v Dojčlandu a je tu spousta Skopčáků a vysekal se tu motorkář. V Čechách bylo horko, v Dojčlandu je taky horko a v buse je rovnou sauna. Člověk si myslí, kdovíjak se nespasí cestou na sever a ono takové paska klima. Právě míjíme Berlín, pan průvodce mluví. Sic jsem před ním byla varována, shledávám ho jako víc než vyhovujícího (nebude tomu tak). Je snaživý, chrlí na nás informace o Německu a o místech, která jsou vůkol nás. A před chvílí nám pustil dvdčko o Švédsku, které bylo super, až mě z toho nehorázně bolí za krkem. V Berlíně jsou prý příslušníci 83 států. Je to spolková země. A právě jsem si zašpuntila uši Värttinou, takže o Berlíně se už nic nedozvím, jsem to ale nekulturní.

Takaisin

21. srpna 2011 v 8:22 | Lawiane |  Finsko 2011
Hei, olen takaisin.
Ano, bohužel, jsem zpět. Zpátky doma, pryč z Finska. Tedy pokud se tomu tady říká doma, protože mám právě pocit, že lepší by bylo říkat doma tomu tam.

Do kraje Kalevaly

12. srpna 2011 v 20:52 | Lawiane |  zažila jsem
Tak. Čas se nachýlil, několikaletá touha bude konečně ukojena. To neznamená, že by mi na dveře zaklepal Itala, ale že zítra odjíždím. Do požehnané země, kde krajina není tak znásilněna dálnicemi a betonem a kde vzduch je ještě čistý a voní lesy. Poklonit se Ukkovi a vstoupit do chrámu Tapiova.

Vřeteno

12. srpna 2011 v 19:40 | Lawiane |  co na srdci to na blogu
Ahojda,
hádejte, co dělám.
Teď píšu tohle, ale předtím…

Zase to samé.

11. srpna 2011 v 12:12 | Lawiane |  co na srdci to na blogu
Budu se hodně opakovat, když zase řeknu, že jsem právě chtěla psát povídečku a místo toho se zase dívám na dvdčko Rhapsody? U lva, tohle dělám skoro každý večer. Ale od toho jsou přeci prázdniny.
A zase jsem u toho na něco přišla. Z toho plyne, že to není ztráta času, neboť pokaždé objevím nějakou novinku.

Změna osobnosti

4. srpna 2011 v 22:43 | Lawiane |  zažila jsem
Ahoj, jmenuji se Lyra a je mi třináct let.