Anglie květen 2009- 1.den- 1. část

7. února 2010 v 13:19 | Lawiane |  Velká Británie
Po založení rubriky o Anglii, jsem se rozhodla přepsat sem svůj deníček, který jsem si tam psala na zájezdu minulý rok. Trochu jsem ho pozměnila, aby tam nabyly nezáživné pasáže, které by vás stejně nezajímaly. Je to psáno tak naivně, ale doufám, že vás to, když už nic jiného, alespoň pobaví. Anglie je kouzelná země. Jo a ještě nutno dodat, že jsme tam byla s Evelin a v době mého pomatení do Letopisů Narnie, na což jsou tam často odkazy.
Termín zájezdu byl 2. -9. 5 2009 a ubytováni jsme byli v jižním městě Worthing.

1.Den- 1. část
Cesta přes ČR uběhla rychle, dokonce jsem si ani první 3 hodiny nepustila hudbu. Do Německa jsme přejeli přes Rozvadov. Mimochodem, Německo mi tentokrát připadá hrozné. Všechno je tam tak nechutně upravené, krajnice tak svítivě bílé. Fuj! Ale jedno se jim musí nechat a to, že mají velmi legrační záchody. Když jsem totiž měla v plánu onen zmíněný záchod spláchnout, udělal to sám, jakoby mi to WC četlo myšlenky! A poté se za ním vysunula jakási věc, prkýnko se začalo otáčet a otřelo se o tu věc. Já na to koukala, jakoby přede mnou přistávalo UFO.

Potom jsme se koukali na tři filmy. První bylo Drž hubu, druhý byl Madagaskar II., což byla nehorázná blbost, kde byla agresivní babička a prala se se lvem. Třetí film byl možná Pianista, ale nevím t jistě. (jo byl). Na ten jsem se už nekoukala, protože jsem si nainstalovala sluchátka na hlavu. Docela dlouho jsme nestavěli a další zastávka byla ještě v Německu, těsně před Belgií. Ve Francii jsme stavěli až na celnici před naloděním na trajekt. Tam jsme museli vylézt z busu a jít někam ukázat pasy. Pak jsme vjeli do trajektu, vystoupili z busu a šli nahoru po "zelených schodech".

Cesta trajektem trvala hodinu a půl. Venku bylo mokro, zima a jemně pršelo. Kudy se dostat na venkovní palubu, to jsme nezjistili a tak jsme se usadili v uzavřené místnosti se spoustou sedaček a koukali se ven. Na trajektu bylo několik restaurací, herna, parfumerie a spousta povalujících se spících lidí. A točila se mi tam hlava, ale bylo to hustý!
P.S. Zapomněla jsem dodat, že v noci jsem nemohla usnout a nakonec se mi to povedlo maximálně na dvě hodiny.

Z trajektu jsme vyjeli v Doveru a hned nás uvítal pohled na bílé útesy. Když jsme se vymotali z ošklivé přístavní zóny, tak mě hned málem trefil šlak, protože na ulici tu stály narnijské lucerny.
Pak jsme se šly kouknout na pláž, kde jsme neměli sbírat kamínky, protože všechny patří královně :-D (samozřejmě je všichni sbírali). Pohled na moře byl pěkný. Trochu pršelo a po obloze létali racci. Pak si jeden z nich sednul na náš bus a lidi z toho měli druhé Vánoce.

Projížděli jsme krásnou krajinou. Skoro u každého domu je tu poník, kůň nebo stádo ovcí. Koně jsou tu vážně na každém rohu. Za půl hoďky jsme měli být na zámku Leeds Castle, ale nějak se to protáhlo asi na hodinu a půl, takže jsme usnula a úplně zapomněla, kde jsme.
Na Leeds Castelu to vypadá jako v ráji. Všude jsou krásné stromy, kytky, spousta jezírek, rybníků a potůčků a mezi nimi pochoduje vodní ptactvo a pávi. Zámek je celý obklopen vodou. Nejdřív jsme se šli podívat na expozici s ptáky, bylo to jako malé ptačí ZOO, pak jsme šly do přírodního bludiště, kde jsme se chvíli motali jako Harry Potter a pak jsme vylezli na vrchol, který je uprostřed, jako rozhledna a odměna pro ty co se neztratili. Z něho jsme šli do umělé jeskyně, kde byly sochy vypadající jako dryády, to bylo moc hezké, akorát na můj vkus moc barevně osvětlené.
Taky je tu někde unikátní výstava psích obojků, ale tam jsme nešli. Rozchod tu byl bohužel jen na hodinu a půl a tak jsme šly s Evelin ještě vyfotit hrad. Tam se nás na něco ptal jakýsi dozorčí- první komunikace v AJ spočívala pouze ve slovech WHAT? a NO!
Leeds Castel je boží, už chápu, kde bral pan C.S. Lewis inspiraci (pozn. autor Narnie) a také je považován za jeden z nejkrásnějších hradů Anglie.
Pro ty co poctivě četli až do konce. Fotečky za odměnu :-)

pokračování příště, pokud chcete.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.